قطعنامۀ معلمین ولایت فراه در مورد شهرک معلمین
 
فراه داټ کام
خبری، فرهنگی، اجتماعی، معلوماتی و...

"بنام خداوند بخشاینده و مهربان"

قطعنامۀ معلمین ولایت فراه در مورد شهرک معلمین

مؤرخ:  12/11/1390

تعلیم و تربیه اساس توسعه و انکشاف هر کشور را تشکیل میدهد و معلم نقش  محوری را در این راستا بدوش دارد. معلم وقتی می تواند که بدین هدف بزرگ برسد و به خواست برحق جامعه و ملت شریف خود مطابق ارشادات دین مقدس اسلام و روند تاریخ در مقطع حساس زمانی که افغانستان عزیز ما قرار دارد جواب مثبت بدهد که شمه ای از مشکلات زندگی شان توسط اولیای امور حل گردد.

مشکلاتی که معلمین ولایت فراه را سخت متأثر ساخته و رنج میداد نداشتن شیرخوارگاه ها در کنار مکاتب اناث و نداشتن سرپناهی بود. در حالیکه با تحمل پذیری مشکلات دیگری که هر انسان با احساس آنرا درک مینماید، این دو مشکل عمده در این ولایت بیش از این قابل تحمل نبود.

بناً اتحادیه معلمین ولایت فراه با وصف ارتباط گرفتن با مسوولین و مقامات دولتی در ولایت فراه که به خواست منطقی شان جواب مثبت داده نشده مجبور شد مطابق قوانین جهان دیموکراسی و قوانین نافذه کشور در سال 1383 (هـ. ش) دست به تحصن سرتاسری بزند تا اینکه از مرکز هیئت با صلاحیت که در رأس شان محترم محمد امین فرهنگ قرار داشت به این ولایت تشریف آورده و بعداً یک هیئت دیگری از طرف وزارت جلیله معارف که در رأس شان محترم عبدالظاهر گلستانی قرار داشت به این ولایت تشریف آورده که با هیئت محترم از طرف مقام محترم ریاست جمهوری اسلامی افغانستان صلاحیت تفویض شده بود بخاطر حل و فصل شهرک معلمین مدت چند روز مباحثه صورت گرفته تا بلاخره به میانجیگری متنفذین، موی سفیدان و همه مسوولین دولتی و نهاد های اجتماعی ولایت فراه خواست ها را بر حق دانسته و داشتن سرپناه برای معلم بیچاره حق مسلم شان دانسته و به مشوره همه ادارات دولتی، متنفذین محل و نهاد های اجتماعی در قسمت شرق میدان هوایی ولایت فراه که یکی از بی مؤقعیت ترین نقطه ای از شهر فراه  در آنزمان بود برای شهرک معلمین تعیین و هم تعهد سپردند که فرمان جناب رئیس صاحب جمهور را در حصه تعیین همین زمین برای اعمار شهرک معلمین فراه انتخاب و توزیع نمرات را اخذ و به زودترین فرصت سکیج و نقشه شهری را از وزارت محترم شهر سازی گرفته و برای هر معلم ولایت فراه یک نمره رهایشی توزیع خواهد شد. واقعاً هیئت محترم با درک حقیقت و حق مشروع معلمین به وعده خود وفا نموده و در مساحت 1200 جریب زمین در ساحه شرق میدان هوائی اعمار شهرک معلمین را تثبیت و بعد از رفتن به مرکز موضوع شهرک معلمین ولایت فراه را به وزرای محترم زراعت، شهرسازی و وزارت محترم معارف به مقام محترم رفیع ریاست جمهوری اسلامی افغانستان پیشنهاد مشترک دادند تا اعطای شهرک برای معلمین ولایت فراه رسمیت قانونی پیدا کند و جناب رئیس صاحب جمهوری به شماره (1091) حُکم و فرمان رسمی داده و به اساس همان حکم نماینده محترم وزارت معارف بار ثانی آقای عبدالظاهر گلستانی به ولایت فراه تشریف آورده و به اشتراک همه مسوولین ولایت فراه اعم از ادارات ملکی و نظامی و نهاد های اجتماعی شهرک معلمین را با یک محفل شکوهمندی در ساحه تعین شده افتتاح و محل را خط اندازی کرد. اکنون که مدت شش سال از آن تاریخ میگذرد خواست برحق معلمین و تطبیق فرمان شخص رئیس صاحب جمهور و ارمان معلمین برآورده نشده در حالیکه ریاست معارف ولایت فراه و مدیریت املاک شان و ریاست شاروالی فراه همه اسناد تبادله فی مابین ادارات دولتی را دراین حصه و فرمان جناب رئیس صاحب جمهور را بدست دارد و همه مردم ولایت فراه شاهد ادعا ماست در حالیکه یک قسمت همین ساحه را که مقام شاروالی فراه اضافه از محدوده شهرک معلمین میدانست میخواست به افراد توزیع نماید، جناب محترم والی صاحب فعلی ولایت فراه مداخله نموده و این ساحه را جزء شهرک معلمین دانسته و شهرک معلمین ولایت فراه را یک بار دیگر به معلمین فراه مبارک باد گفتند، که از ایشان قلباً سپاسگذاریم.

ولی فعلاً موضوع دیگری پیشکش میشود که ساحه شهرک معلمین را به اردوی ملی واگذار نمودیم، هر روز یک بهانه.

در حالیکه سمت شمال همین ساحه اردوی ملی ملکیت قبلی بیش از صدها جریب زمین از زمان های قبلی داشته و همان قسمت را به افراد و اشخاص توزیع نموده که همه آگاه هستند.

اگر جریان شهرک معلمین به همین منوال پیش برود و همه وعده های اولیای امور در مورد دسترس گذاشتن حقوق حقه شان در قالب الفاظ باشد، آیا این خود زمینه بی اعتمادی مردم را در برابر اولیای امور مساعد نمیکند؟

در حالیکه فرمان توزیع شهرک معلمین در اکثر ولایات افغانستان از طرف جناب رئیس جمهور صادر و عملاً شهرک های معلمین در ولایات افغانستان توزیع شده و از طریق رسانه گروهی به اطلاع همه گان اطلاع داده شده است.

آیا از معلمین بیچاره ولایت فراه کدام گناه سر زده که شهرک داده شده را واپس میگیرد.

اگر باز هم در توزیع نمره رهایشی در شهرک معلمین ولایت فراه برای معلمین تعلل صورت میگیرد و همه روزه چالش های جدید در سر راه توزیع زمین شهرک معلمان که خود شب و روز در سخت ترین شرایط و با معاش ناچیز به تربیت نونهالان این وطن مصروف اند. در حقیقت محرومیت آینده ترقیات فردای افغانستان بدست آنان است که چنین مشکلات را ایجاد میکند.

ما معلمین ولایت فراه به خاطر تحقق حق خود خاطر نشان میسازیم که اگر الی اخیر سال جاری 1390 حق ما داده نشود و ارمان ها برآورده نگردد، دست به تحصن سرتاسری زده دروازه های مکاتب بسته خواهد شد.

آنگاه مسوولیت به عهده کسانی است که به قشر معلم ارزش قائل نیست و آینده مملکت را تاریک و ظلمانی میخواهند و به تاریخ کشور بی اعتناء است.  

 

و من الله التوفیق

 

-------------------------------------------------------------------

بمقام محترم رفیع ریاست جمهوری اسلامی افغانستان

بمقام محترم بورد اداری و لسی جرگه ج. ا. ا

بمقام محترم بورد اداری مشرانو جرگه ج. ا. ا

بمقام محترم وزیر صاحب معارف ج. ا. ا

بمقام محترم والی صاحب ولایت فراه

بمقام محترم شورای ولایتی فراه

بمقام محترم معارف ولایت فراه

بقام محترم آمریت دفتر یونما مقیم در فراه

ضمیمه به تعداد (                           ) اوراق امضاء شده معلمان ولایت فره.


نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:







 
 
نویسندگان
پیوندها
آخرین مطالب